Länkipohjan koulu

Länkipohjan koulu sijaitsee Jämsän kaupungissa, entisen Längelmäen kunnan keskustaajamassa. Vireästä kyläkoulusta löytyy perusopetuksen luokat 1.-6.

Koulu on ympäristö- ja luontopainotteinen koulu, joka on mukana valtakunnallisessa Vihreä Lippu-koulutoiminnassa. Ympäristökasvatuksen seura myönsi koululle toukokuussa 2012 pysyvän lipun käyttöoikeuden ja koulu siirrettiin ns. kestävälle tasolle. Keväällä 2019 koulu palkittiin vuoden 2019 Vihreä Lippu-toimijan stipendillä.

Pienen kyläkoulun vahvuutena on toiminnan joustavuus ja yksilöllisyys. Koulu on tiivissä yhteistyössä moniin eri tahoihin. Yhteistyökumppaneita ovat vanhempien lisäksi mm. alueen yrittäjät, järjestöt, urheiluseurat ja seurakunta.

Jämsän kaupunki - Pedanet

Vihreä lippu